Durant el curs escolar 2021-2022, l’equip investigador del projecte Escoles Sentinella va oferir la possibilitat a l’alumnat dels centres educatius participants de poder portar a terme treballs de recerca amb la tutorització d’alguna de les diferents entitats investigadores que formen part del projecte. Finalment, s’han tutoritzat els següents treballs:
- “CO2 i COVID: una dualitat inevitable”. Realitzat per una alumna de l’Institut Lauro (Les Franqueses del Vallès) i tutoritzat per l’ISGlobal.
- “Anàlisi de la seroprevalença d’anticossos IgG a un centre educatiu. Relació amb la vacuna i l’exposició al virus (enquesta i resultats dels tests d’anticossos d’un dia de camp)”. Dut a terme per una alumna de l’Institut Lauro (Les Franqueses del Vallès) i tutoritzat pel CEEISCAT.
- “La lluita dels sanitaris. Les conseqüències emocionals al sector a causa de la pandèmia”. Fet per una alumna i un alumne de l’Institut Consell de Cent (Barcelona) i tutoritzat pel CEEISCAT.
- “Children’s role in the COVID-19 pandemic: a systematic review of early surveillance data on susceptibility, severity and transmissibility”. Portar a terme per una alumna de l’Institut Josefina Castellví (Viladecans) i tutoritzat per l’Hospital Universitari Vall d’Hebron.
- “Malalties infeccioses a l’escola”. Realitzat per un alumne de l’Institut Josefina Castellví (Viladecans) i tutoritzat pel LivingLab d’IRSICaixa
Creiem que aquesta iniciativa ha sigut molt enriquidora tant per a l’equip investigador del projecte com per l’alumnat i docents dels centres educatius, i una oportunitat de compartir experiències i promoure l’interès pel coneixement científic.
Moltes gràcies per participar-hi!

Valentina, alumna de l’Institut Josefina Castellví (Viladecans) i el seu tutor Toni Soriano de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron.