Com es participa al projecte Escoles Sentinella?

Properes accions

Ventila’t i queda’t: avaluem les condicions medio-ambientals — ABRIL-MAIG

Iniciem un estudi pilot per avaluar si les condicions medio-ambientals de les aules (nivells de CO2 i de NO2) estan associades amb l’absentisme escolar de l’alumnat causat per infeccions respiratòries. Aquest estudi es portarà a terme a 11 aules d’Educació Infantil i Primària amb nivells diferents de diòxid de carboni (nivells alt, mitjà i baix) segons les determinacions fetes dins del marc del projecte Escoles Sentinella.

Vigilància Sindròmica: comença un estudi pilot — MAIG-JUNY

Posem en marxa una eina per estudiar la transmissibilitat i la prevenció de virus respiratoris a les escoles i institut en forma de prova pilot. Durant 3 setmanes l’alumnat de diferents nivells educatius ompliaran cada dia una fitxa on anotarà si té símptomes de malalties respiratòries. Amb aquest estudi pilot volem validar la acceptabilitat i viabilitat d’aquesta eina que ha està en marxa a països com Canadà, Austràlia o els Estats Units.

Avaluació ambiental de les aules — MARÇ-JUNY

Durant el mes de març el nostre equip tècnic es traslladarà als centres per fer una recollida de dades ambientals. Es repetirà el mostreig de mesures COamb els sensors Dioxcare repatits als centres i s’instalaran uns tubs de difusió passiva per a recollir mostres de diòxid de nitrogen (NO2).

 

➡️   Llegiu els detalls de la intervenció

Activitats de Recerca Participativa a les aules — MARÇ-MAIG

El professorat implicat en el procés de Recerca Participativa implementarà entre març i maig una sèrie d’activitats entre el seu alumnat i les seves famílies amb l’objectiu d’elaborar recomanacions de millora de la promoció de la salut mental a les aules.

 

➡️  Les guies per a docents i alumnat es poden descarregar a la plataforma del projecte europeu CONNECT.

Última recollida de mostres biològiques del curs — ABRIL-MAIG

Durants els mesos d’abril i maig farem la darrera visita del curs per fer la recollida de mostres biològiques en 7 de les escoles participants i per fer l’enquesta bio-conductual en totes les 23 escoles que formen la xarxa sentinella.

II Congrés Escoles Sentinella — 2 DE JUNY

El pròxim 2 de juny tindrà lloc el II Congrés d’Escoles Sentinella on es presentaran els resultats obtinguts del curs 2021-2022. En aquest congrés culminarà el procés de recerca participativa ja que serà el propi alumnat qui presentarà una sèrie de recomanacions, fruit de les seves investigacions, per millorar la promoció de la salut mental als centres educatius.

Informe de resultats del curs 2021-22 — JULIOL

Per acabar el curs, des del projecte Escoles Sentinella presentarem l’informe final amb totes les dades, conclusions i recomanacions extretes a partir del treball realitzat durant el curs 2021-2022. Aquest informe estarà disponible en la pàgina de resultats i serà el punt de partida per començar el retorn dels resultats als centres.

Recerca participativa

Convidem a alumnat, professorat i famílies a realitzar un procés de recerca participativa per analitzar col·lectivament els problemes i oportunitats de l’actual model de promoció de salut mental i per elaborar les recomanacions de millora.

Aquest procés comença amb una sèrie de grups de discussió que dinamitza l’equip del Living Lab i dirigit al professorat que implementarà les activitats de recerca participativa a les seves aules durant el segon i el tercer trimestre del curs. Serà l’alumnat qui portarà a casa els diàlegs sobre recerca que són clau per enriquir els resultats de la recerca.

El procés de Recerca Participativa és una gran oportunitat perquè l’alumnat participi com a co-investigadors/es en el projecte. Serà l’alumnat qui portarà el debat que serà clau per completar els resultats de la recerca participativa durant el congrés del 2 de juny.

Objectiu: explorar col·lectivament com millorar la manera com promovem la salut mental als centres educatius

1

Grups de discussió dirigits al professorat

2

El professorat accedeix a les guies docents i altres recursos per preprar les activitats

3

El professorat implementa les activitats a les aules

4

L’alumnat porta a casa els debats de la recerca participativa

Els resultats i les recomanacions es presentaran al Congrés final

Entitats col·laboradores

logo de La Rafting Company

La Rafting Company és una petita empresa situada a Sort (Lleida) dedicada als esports d’aventura com ara el ràfting, barranquisme, caiac infable, caiac, rutes guiades, vies ferrades entre d’altres activitats. Es tratacta d’un petit grup d’apassionats professionals de les diferents disciplines dels esports d’aventura que han fet de la seva afició, una forma de vida. 

15% de descompte en les activitats seleccionades

La Massa Teatre és el teatre públic de Vilassar de Dalt que opera con un dels centres neuràlgics de l’activitat cultural i artística de la vila. Actualment La Massa Teatre te una programació estable que es programa d’octubre a desembre i de febrer a juny. A més a més La Massa Teatre forma part del Circuit Gaudí (Circuit Estable de Cinema Català) projectant pel·lícules catalanes al seu espai.

15% de descompte en la programació estable i preu fixe en Cicle Gaudí

➡ Vols convertir-te en Entitat Col·laboradora? Posa’t en contacte amb nosaltres a través del nostre formulari i t’informem

Carnet de Participant

Participa en el projecte Escoles Sentinella

i gaudeix de tots els avantatges del Carnet de Participant

Totes les persones que participin rebran el seu Carnet de Participant amb el qual es podran identificar i tenir avantatges en esdeveniments, descomptes especials amb les entitats col·laboradores i participar en sortejos. 

Consulta la informació bàsica, els avantatges i com participar en el sorteig en la següent pàgina:

Menu